דייט, אילוסטרציה. מחקר חושף: אנשים גולשים באתרי היכרויות לאו דווקא בשביל ההיכרויות. צילום: d26b73, מתוך פליקר

גולשים שם בשביל המאמרים

חשבתם שאתרי היכרויות נועדו אך ורק לשם היכרויות? תחשבו שנית. וגם: מה תכונת האופי הדומיננטית של אנשים שהצהירו שהם מחפשים באתרים הללו זוגיות, לעומת אנשים שהצהירו שהם מחפשים שם קשר ללילה אחד?

נתונים מדברים על כך שכ-20% ממערכות היחסים כיום התחילו ברשת – באתרי היכרויות, אפליקציות, או רשתות חברתיות רגילות – וש-17% מהן מסתיימות בנישואים. אבל האם הצורך למצוא זוגיות, או אפילו פרטנרים מיניים ללילה, הם הצרכים היחידים שלנו כשאנחנו גולשים באתרים הייעודיים לכך? מסתבר שלאו דווקא.

מחקר כמותני שבוצע בשנת 2015 על ידי שלושה חוקרים אמריקאים מצא שהאתרים הללו עונים גם על צרכים נוספים, מעבר לאלה הרומנטיים. במחקר, שנעשה אונליין וכלל 678 משתתפים (584 מתוכם סטודנטים), התבקש כל משתתף לאפיין את תכונת האופי הבולטת שלו, מתוך חמש אפשרויות, ובצד זאת, את מטרת השימוש שלו באתרי הכרויות.

התוצאה המפתיעה היתה שמשתתפים משתי קטגוריות אופי בלבד, מתוך החמש, טענו שהשימוש שלהם באתר הוא מוכוון-זוגיות: אלו שאפיינו את עצמם כ"מצפוניים" טענו שהם באתר לשם "מציאת זוגיות", ואלו שתפסו את עצמם כ"מוחצנים" טענו שהם שם עבור מציאת פרטנרים מיניים. זאת בעוד הנשאלים משלוש קטגוריות האופי האחרות אפיינו את השימוש שלהם באתרים הללו מסיבות אחרות לגמרי – מציאת קשרים חברתיים אפלטוניים, בניית זהות ופריקת כעסים.

אם כן, כנראה שהקלישאה הכה נפוצה באתרים הללו – אין להסתכל על הקנקן, אלא על מה שבתוכו – נכונה גם לגביהם-עצמם.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של כותרת*

טכנולוגיה יחסים מדיה חדשה      
{ לכתבה "גולשים שם בשביל…" לא התפרסמו תגובות }

{ הוספת תגובה }

* כתובת המייל לא תופיע בתגובות