מדוזה, מתוך פליקר

אין דברים כאלה

חיתולים וטמפונים מעור מדוזה, שעון מעורר שנכבה רק עם חיוך ושוק חלב אֶם. בישראל, אומת הסטארט אפ, יש אינפלציה של מיזמים טכנולוגיים. הנה כמה מהמשונים שבהם

לא פשוט להיות חברת הזנק (סטארט-אפ) בישראל. הסטטיסטיקה העגומה שמשתקפת במחקר שנערך על ידי מכוני המחקר IVC ו-Reversexit מצביעה על כך שרק ארבעה מכל 100 סטארטאפים ישראלים בשנים 1999-2014 הגיעו להנפקה או מכירה; השאר נסגרו כשלוש שנים וחצי, בממוצע, אחרי שהוקמו.

לאור זאת, מספרם של המיזמים הפעילים במדינת ישראל הוא כמעט דמיוני: לא פחות מ-1,800 מיזמים רשומים באתר MappedinIsrael, המרכז את מפת הסטארט-אפים הישראלית. באתר Start-up Nation Central, המאגד רשימה של חברות ומיזמים ישראלים, רשומות לא פחות מ-5,800 חברות פעילות.

נראה אם כן שלא מעט ישראלים מעזים להקים חברות הזנק, כשבעיני רוחם חלום האקזיט המיוחל, זאת על אף שסיכוייהם להצליח בכך נמוכים. אך לא כל המיזמים נולדו שווים, ומדי פעם בפעם צצות חברות שמפתחות מוצרים די משונים. הנה כמה מהן.

Cine'al:

נגמרו החיתולים? קחו מדוזה!

לפי אתר הפרויקט, החברה קמה בניסיון לפתח מוצרים סופגים – כגון חיתולים, טמפונים וניירות טואלט – מגופן של מדוזות, כי מי מאיתנו לא היה רוצה לקנח את האף עם מדוזה. לפי המפתחים, גוף המדוזה בנוי מחומר שיכול לספוג כמויות גדולות של נוזלים ולאגור אותם מבלי להתפורר, ובתהליך עיבוד מיוחד ניתן להוסיף לו תכונות חשובות נוספות, כמו אנטיבקטריאליות, גמישות ועוד, ובגלל שהוא מסוגל להתפרק בקלות יחסית לאחר 30 יום הוא נחשב ידידותי לסביבה. על השאלה האם המוצר פוגע כך בבעל חיים – לא מצאתי תשובה באתר. לפחות כרגע, נראה שגל המדוזות הבא יכול להגיע לחופי ישראל מבלי לחשוש שייהפך לחיתול בסופר הקרוב לביתכם.

עמוד הפרויקט באתר Start-up Nation Central: http://finder.startupnationcentral.org/company_page/cine-al

אתר הפרויקט:

http://www.capitalnano.com/portfolio/cineal

סרטון הפרויקט: https://www.youtube.com/watch?v=UD9VBYedrlw]

Smile Clock:

סיי צ'יז!

האפליקציה הבאה מנסה להתמודד עם תופעה מוכרת היטב: נטרול השעון המעורר בשנייה שבה הוא מצלצל, וחזרה לשינה. גם כאן מדובר באפליקציה של שעון מעורר, אך עם טוויסט – כאשר נשמע הצלצול, אין לו כפתור כיבוי, אלא הוא נכבה רק כאשר מחייכים אל הטלפון. בכך מכריחה האפליקציה את המשתמש לקום מהמיטה ולעשות את הפעולה האחרונה שאנחנו רוצים לעשות בבוקר – לחייך.

האפליקציה המקורית אמנם ירדה מהאוויר, אבל אם אתם בכל זאת חושבים שמדובר ברעיון מוצלח, האפליקציה הבאה למכשירי אנדרואיד פועלת באופן דומה.

עמוד הפרויקט באתר Start-up Nation Central: http://finder.startupnationcentral.org/company_page/smile-clock

אתר הפרויקט (משוחזר על ידי Internet Archive):

https://web.archive.org/web/20141011004944/http://smileclockapp.com/

סרטון הפרויקט:

Ringagement:

מותק, האייטיז התקשרו

הפרויקט הזה מצהיר ברצינות תהומית שהוא "נוסד מתוך אמונה עמוקה שלגברים אין שום מושג כיצד לבחור את טבעת האירוסין הנכונה" לפני הצעת הנישואין; ממש כאילו אנחנו במעמקי המאה העשרים, כל הגברים הם תואמי אל באנדי ונשים אינן יכולות להציע גם הן לגברים נישואין (על זוגות חד-מיניים אין בכלל מה לדבר). המיזם מקצה אפוא תפקיד ברור לכל מגדר – ועל הנשים, "הכלות לעתיד" שיושבות וממתינות להצעה מבני זוגן, מוטלת המשימה להיכנס לאפליקציה ולבחור שלוש טבעות אירוסין שהן היו שמחות לקבל, והן יישמרו בכספת מיוחדת. הגברים, בתורם, צריכים לגשת אל הכספת המיוחדת, לקנות את אחת מהטבעות שיוצגו בפניהם, ולהציע איתה נישואין "ברגע המושלם", כפי שמתארים זאת המפתחים.

אך כיצד אמורות הנשים לבחור טבעת להצעת נישואין שהן אינן יודעות אם אכן תיקרה? בחירותיהן של הנשים נשמרות בסוד, כדי שהגברים לא יגלו שהן לחוצות חתונה חלילה, והן נחשפות רק כשהגבר נכנס לשירות ומצהיר שהוא מתכוון להציע להן נישואין.

עמוד הפרויקט באתר Start-up Nation Central: http://finder.startupnationcentral.org/company_page/ringagement

אתר הפרויקט (משוחזר על ידי Internet Archive):

https://web.archive.org/web/20160726133523/http://www.ringagement.com/

Letche:

אמא, איפה החלב?

הרעיון הבסיסי הוא בניית שוק למכירת חלב אֶם. הנחת המוצא שעומדת מאחוריו היא שחלב אם הוא חסר תחליף, ושהתמ"לים (תרכובות מזון לתינוקות) השונים אינם עושים את העבודה, בלשון המעטה. באתר הפרויקט (שבינתיים ירד מהאוויר) מוטחות בגולשים סטטיסטיקות מאיימות על אודות תחליפי החלב המסורתיים ורמיזות על רעות חולות שהוא לכאורה עלול לגרום.

אז מה הפתרון? המפתחים מציעים להקים מעין "שוק מודרני" של "חלב אנושי בטוח, טבעי וארוז בקפידה שנמסר לביתך". כיצד היה אמור לעבוד השוק הזה, ואיך בדיוק מגיע החלב אליו? את זה אתר האינטרנט של החברה אינו מסגיר, ובמקומו מציג מונה זמן גדול שסופר לאחור אל השקה שכנראה כבר לעולם לא תגיע. כנראה שהאימהות לא קפצו על העגלה.

עמוד הפרויקט באתר Start-up Nation Central: http://finder.startupnationcentral.org/company_page/letche

אתר הפרויקט (משוחזר על ידי Internet Archive): https://web.archive.org/web/20170912173924/http://www.letche.org/

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מגזין "כותרת"

 *

טכנולוגיה טרנדים יזמות כללי       
{ לכתבה "אין דברים כאלה" לא התפרסמו תגובות }

{ הוספת תגובה }

* כתובת המייל לא תופיע בתגובות