קיארה פראני. התמונה באדיבות האתר "הסלט הבלונדיני" The blonde salad

זוהי פראני

הכירו את קיארה פראני, בלוגרית אופנה איטלקית שעשתה מחשבון האינסטגרם שלה עסק משגשג שמכניס מיליונים. עם למעלה מ-11 מיליון עוקבים מכל רחבי העולם ושישה פוסטים חדשים מדי ביום, אפילו באוניברסיטת הרווארד מלמדים את המהלכים של "הסלט הבלונדיני"

גם מי שלא נכלל בחוג המצומצם של אושיות רשת מפורסמות יודע שהרשתות החברתיות הפכו לזירה בה הלייקים, השיתופים והצפיות בהחלט עשויים להיתרגם לכסף. הרבה כסף. הרשת החברתית היא כבר מזמן (גם) כלי שיווק ופרסום עוצמתי. ומבין כלל הרשתות החברתיות, נדמה שזליגתה לתחום העסקי של אינסטגרם, עם מעל למאה מיליון משתמשים יומיים, היא המשמעותית ביותר.

אינסטגרם השכילה לזקק את היתרונות העסקיים הגלומים בחברת האם שלה, פייסבוק, ואף שיכללה אותם. החל משנת 2016 היא מאפשרת פתיחה של חשבונות עסקיים שהיו נפוצים עד כה בעיקר בפייסבוק, המאפשרים לעסקים ומותגים מעקב צמוד אחרי קהל הלקוחות שלהם. כך הם יכולים לדעת אילו מוצרים מתקבלים בהתלהבות ואילו פחות, באילו אזורים גיאוגרפיים הם אהובים ובאילו פחות, ועוד. בשנה האחרונה אינסטגרם אף העניקה לחשבונות הפופולריים ביותר שלה צ'ופר: היא אפשרה לחשבונות עסקיים בעלי יותר מ-10,000 עוקבים את האופציה להטמין בתוך stories פופולריים לינקים לדפי נחיתה חיצוניים של אתרי קניות. כך הגלילה בפיד עשויה להסתיים בקנייה אונליין.

סלט בלונדיני עם תבלינים

אבל עם כל הכבוד לשלל האפשרויות שאינסטגרם מעניקה לעסקים מסחריים, השינוי הגדול ביותר שגרמה נוגע למשתמשים פרטיים – יצירת זן חדש של אושיות רשת ומובילי דעה שמחזיקים באלפי עוקבים. במקרים רבים, מותגים וחברות עסקיות משלמים לאושיות הרשת הללו על העלאת תכנים ברשת החברתית הכוללים את מרכולתם, כשהמחיר נקבע מין הסתם בהתאם למידת הפופולריות של אותן אושיות.

עד כמה רחוק אפשר לקחת את העיסוק בתור אושיית רשת במשרה מלאה? רחוק מאוד. בארץ אלו סלביות כמו נטע אלחמיסטר ודנה זרמון שעושות חיל; זרמון אף מינפה את ההצלחה והידע שלה בתחום לפתיחת בית ספר ללימודי אינסטגרם. אבל נראה שמי שהתעלתה על כולם והפכה את התוכן הממומן לאימפריה עסקית המגלגלת מיליוני דולרים בשנה, כך לפי מגזין "פורבס", היא בלוגרית האופנה האיטלקית, קיארה פראני, הנחשבת למצליחה ביותר בעולם בתחומה.

פראני, בת 30, נולדה וגדלה בפרבר ליד מילאנו. בשנות האלפיים המוקדמות נרשמה ללימודי משפטים בינלאומיים באוניבסריטת בוקוני האיטלקית, כשמקביל החלה לשתף תמונות מחייה ברשת החברתית ובבלוג האופנה שלה, "הסלט הבלונדיני". תוך זמן קצר, הסגנון האישי הייחודי של פראני לכד את תשומת לבם של בתי אופנה מובילים, מה שאפשר לה לעזוב את הלימודים לפני סיום התואר ולפצוח בקריירה של בלוגרית במשרה מלאה. כיום היא מחלקת את זמנה בין מילאנו לבירת אופנה נוספת, לוס אנג'לס, שם הוקמו מטות החברה בבעלותה ובניהולה.

קיארה פראני. התמונה באדיבות האתר "הסלט הבלונדיני" The blonde salad

אם עד לפני מספר שנים, פראני היתה מוכרת רק בקרב חוג מצומצם של חובבי אופנה, בזכות הבלוג, הרי שבשנים האחרונות היא הפכה למעצמה, וזאת בעיקר הודות לחשבון האינסטגרם הפעיל שלה: יש לו למעלה מ-11 מיליון עוקבים מכל העולם, והיא מקפידה לעדכן אותו לפחות שש פעמים ביום, בין אם בתמונות ובין אם ב-Stories חדשים.

ככלל, הסגנון של פראני הוא כזה שאפשר לכנות "הרפתקני": היא לא חוששת לקחת סיכונים, אך בה בעת שומרת על אמירה אופנתית ברורה וייחודיות. היא מערבבת בין מותגי עילית כמו איב סן לורן, גוצ'י ולואי ויטון, לבין ביגוד פשוט, ספורטיבי ונגיש יותר של מותגים כמו סופרגה או נייקי. וכמי שנעה על הציר מילאנו-לוס אנגל'ס, הסגנון שלה נע על הציר שבין אירופי מוקפד ומחייט לקלילות של נערת חוף קליפורנית.

זה ייגמר במשקפי פיצ'ר

אפשר רק לנחש שתמונות האינסטה של פראני הן תוצאה של מלאכת מחשבת ושל טייקים מרובים, וזאת למרות שבכל אחת ואחת בהן היא נראית כמובן טבעית ואגבית לחלוטין – הרי גם כדי להיראות טבעית צריך לעבוד קשה. אבל מה שבעיקר מחושב שם, כך נראה, הוא הצגתם באופן מרומז של המותגים – פרי שיתוף הפעולה הממומן. החל מהבגדים, דרך אקססוריז למיניהם ועד למסעדות ובתי המלון בהם היא מצולמת. לתמונות גם מצורפים במקרים רבים לינקים המכוונים את העוקבים לרכישת המוצרים או השירותים המופיעים בהן.

פראני היא אשת עסקים ממולחת שמנהלת בעצמה (כמנכ"לית) את החברה שהקימה – הנושאת את שם הבלוג "ההיסטורי" שלה, "הסלט הבלונדיני". לצד הצלחתה בהפיכת חשבון האינסטגרם שלה לחנות וירטואלית לכל דבר, המציעה למשתמשים פריטי אופנה, היא עצמה נעשתה מעצבת מצליחה. כך, היא מוכרת בחשבון שלה – וגם באתר – את הקולקציה שלה, לצד מרכולתם של מעצבים צעירים ומבטיחים.

וההצלחה של פראני כבר מזמן אינה מוגבלת לתחום הווירטואלי בלבד. בבעלותה שתי חנויות דגל המוכרות פריטים בעיצובה במחירים שלא היו מביישים בתי אופנה ותיקים ומוכרים. כדי לרכוש כיסוי לטלפון הנייד מהקולקציה שלה, למשל, תיאלצו להיפרד מסכום של כ-300 שקל. מחירי הביגוד מאמירים כמובן למחירים גבוהים בהרבה.

בתחילת השנה, המגזין הכלכלי "פורבס" הכתיר אותה כמובילת הדעה המשפיעה ביותר בעולם האופנה ואף כלל אותה ברשימת 30 אנשי העסקים המשפיעים ביותר עד גיל 30. בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית אף נכתבו שני מאמרים העוסקים במודל העסקי שפראני יצרה. אגב, ראיון עם פראני עבור כתבה זו, לא התאפשר לקיים: מייל שנשלח לצוות האתר שלה נענה בקצרה כי בשל עומס, היא אינה פנויה להתראיין בתקופה הקרובה.

פראני היא בהחלט פורצת דרך, אבל מעניין יהיה לראות אילו התפתחויות נוספות אינסטגרם תוביל בעתיד בזירה העסקית-כלכלית. תחזיות של מומחי שיווק בתחום גורסות כי בדומה לפייסבוק ויוטיוב, אינסטגרם עתידה ליצור לעצמה מערכת פרסום עצמאית וחיצונית. אבי סנטו, מומחה בשיווק ובפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, צופה כי פיתוחים טכנולוגיים בתחום המציאות הרבודה, כמו למשל משקפיים חכמים, משקפי מציאות רבודה, עתידים להשתלב בשימוש באינסטגרם ולהעניק חוויה צרכנית מקיפה ומעמיקה יותר. למגזין "כותרת" הוא אומר: "זה יעבוד כך שאדם יראה תוכן מסוים באינסטגרם, עם משקפי מציאות רבודה, ויוכל לדפדף ישירות לדברים נוספים שמתקשרים ולהעמיק את החוויה הצרכנית האותנטית שלו".

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מגזין כותרת*

אופנה מגזין מדיה חדשה      
{ לכתבה "זוהי פראני" לא התפרסמו תגובות }

{ הוספת תגובה }

* כתובת המייל לא תופיע בתגובות